Uitbesteden kun je leren

Administratieve klusjes in de bedrijfswereld, grote of kleine bedrijven, zijn al sinds ze bestaan eerder een taak die je liever uitstelt tot ze niet meer bestaan dan iets dat je zelf het allerliefst wilt oppakken.

En dat is logisch, als bedrijf wil je je bezighouden met hetgeen waar je bedrijf voor bent. Je wilt je product aan de man brengen of je diensten kunnen verlenen. Maar wat daar direct bij komt kijken is het welzijn van je werknemers, de uitbetalingen, zorgtrajecten, ontslagbeleid en nog veel meer. Allemaal zaken waar je niet bedrijf voor bent, maar die je toch echt zal moeten doen omdat als je de administratie van je werknemers niet bij houdt, het simpelweg onmogelijk wordt ze de gepaste vergoedingen te verstrekken, of alles nog ├╝berhaupt legaal te kunnen volhouden.

Dan zou het natuurlijk onwijs handig zijn, als er weer andere bedrijven bestaan, die dit dan overnemen. En die zijn er. Een voorbeeld is CBBS. Zij zagen in dat er veel bedrijven zijn die ten eerste de expertise niet hebben om ├╝berhaupt deze administratieve zaken goed en snel te kunnen uitvoeren, en daarbij komt nog kijken dat het veel geld kost, want de tijd die ze er in steken zijn ze gewoon kwijt, daar wordt geen geld mee verdient, dus is het dubbel verliezen.

Want ten eerste steek je tijd in administratie en niet in je werk, en het werk dat je doet is niet voor een klant dus daar wordt je niet voor betaald. Dit bedrijf doet dus bijvoorbeeld de online urenregistratie of de salarisverwerking van alle werknemers. Ongelofelijk tijdrovende klusjes die dus het beste uitbesteedt kunnen worden. En we zien dat dat dus ook erg veel gebeurd. En dat is iets goeds, want dan weten de klanten in ieder geval zeker dat de tijd die het bedrijf heeft in haar klanten worden gestoken en dit zal dus bevorderlijk zijn voor de kwaliteit.